Thursday, June 25, 2009

cuti yang berlalu

Tak banyak yang aku lakukan sepanjang cuti ni. Tapi bila bersama keluarga, sanak saudara, tu la yang menjadikan setiap cuti ku bermakna sekali.. ade beberapa perkara yang aku tak miss tiap kali cuti:
1. Balik kampung + bmalam kat kampung
2. Pegi pasar mlm ngn spupu2 n adik2 kat pasa malam Bandar u (budak2 utp yang tsilap ckp tu taman maju, baik korg tgk signboard btol2, puas nak terangkan.. hee)
3. Pegi umah makcik2 n pakcik2..
4. Mkn jemput2 jagung
5. Mkn eskem roti
6. Pegi bendang tengok tali air
7. Jd driver mak (sejak dpt lesen la.. hehe)
8. Bekelah kat air tejun or kat pantai..
9. Mkn cendol n rojak beli kat pakcik jual kat taman cempakasari
Ni je la kot yang sempat aku pk n senaraikan.. kalo tak buat, rase tak lengkap je cuti tu..
Cuti ni k. atie n abg muiez (kakak 2nd aku) kne g kusus KDC kat maktab, so ijat (anak k. atie) kitorang la yg jage.. memang teman maen n gaduh aku la cuti ni.. kne gigit ngan die bnyak kali.. huhu.. gewam btol.. haha.. tp suke usik die. Saling membuli.. hee.. cumil mcm aku kecik2 dlu =P.. sempat juga jage asfar 3 hari.. 2nd anak sedara yang baru kelua hosp.. tak ckup bulan.. sonok2 =)
Sabtu 13 june, aku tak berapa sehat.. ni pasal mkn tom yam masam kat gerai merah kat bemban semalm tu la kot.. sampai demam seharian. Tp sehari je la.. hehe.. kdg2 aku cerewet bab makan.. maaf la ye kwn2.. sbb sakitnye, Tuhan saje yg tau.. da la malas nak g jmpe doc.. Alhamdulillah dah ok..
Sempat pergi ke hospital tentera.. melawat ibu sahabat yang sakit. (mak sape la tu yek) Semoga cepat sembuh. Tak banyak yang aku bualkan dengan keluarga sahabat ku tersebut.. (segan + malu) hu~~
Cuti ni jugak, aku ade wat pembaharuan.. hehe.. sebelum ni memang tak minum air soya. Tp cuti ni mak n abah asik beli air soya kedai ukhwah tu.. memang tak miss beli hari2.. ni la ayat mak ‘murah je, 2 ringgit.. sedap pun sedap, banyak pon banyak’ ha~~ lame2 aku pun da leh nak minum air tu.. tp minum smbil wat muke =S hehe.. leh tahan sedap kot.. hehe.. baik utk kesihatan tu yang penting.. alhamdulillah~
Nyway, da sampai melaka.. Alhamdulillah.. insyaAllah lepas ni tak takut sgt nak drive balik perak =)

No comments:

Post a Comment