Thursday, May 7, 2009

pemilik cintaku setelah Allah dan Rasul



salam~
nak kongsi sbuah buku yang aku rasa sgt menarik.. sesuai untuk semua lapisan masyarakat terutama kaum muslimah.. banyak pedoman dan pengajaran yang baik untuk dicontohi. buku ni diperkenalkan oleh sahabat aku di suatu petang. esoknya trus glemer buku ni kat lam kelas aku. rata-rata rakan2 ku kagum dengan isi buku tersebut. sungguh hebat. harapnya dapat dijadikan contoh. bukan sekadar membaca sahaja. =)

aku? masih tertanya2. layakkah aku jadi seperti wanita di dalam buku tersebut. memiliki seorang suami yang begitu baik akhlaknya. yang bakal membimbingku ke jalan yang lurus.. menegurku dengan cara yang berhemah.. menerima segala kelemahanku dan bersabar dengan sifatku.. telah dinyatakan bahawa, perempuan yang baik2 untuk lelaki yang baik2.. bagaimana dengan aku?

aku cuba jadi yang terbaik tetapi kadang2 aku pon hanyut jugak.. iman ni kejap naik.. kejap jatuh merudum.. lemahnya iman aku..

6 comments:

  1. btui3..buku ni memang best sgt.
    mendidik kta menzahirkan cinta di tempat yg sepatutnya iaitu pada ALLAH dan RASULNYA..=)

    ReplyDelete
  2. Erm ade jual secara on9 x????kalau ade saya nk order boleh x???ni email saya : nike89_eleven@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  3. akak baru bace buku ni..hadiah dr my elder sister...kagum dgn penulisnya yg sama usianya dgn akak..semoga Allah bukakan pintu hati kita semua sentiasa ke arahNYA...~ameen~

    ReplyDelete
  4. saya bace buku ni mase dok menunggu kawan g dentist.. hmm buku ni memang best.. same mcm cerpen 'seindah mawar berduri' karya saudari Fatimah ni.. hmm mmg best. ini yang sepatutnya terjadi pada para remaja yang sedang asyik bercinta.. cinta itu sepatutnya didahulukan pada yang lebih berhak.. Khaliq.. cinta pada addin..pada rasul...ibu bapa.. barulah cinta pada manusia(kwn2, kekasih-jika ia sudah halal)

    ReplyDelete
  5. ya allah...buku ni sgt menarik..semoge kte semue berusaha utk mnjd wanita solehah sebelumkte mndpt cinta dr seorg suami yg soleh...amin

    ReplyDelete
  6. Saya dengar buku ni daripada kak usrah saya . Dia kata buku ni sangat menarik , tapi saya tak tahu nak beli buku ini dimana . Boleh tolong saya cari buku ini di daerah Jitra .

    ReplyDelete